Carola (+ rättning)

Jag sitter (ligger) i soffan och ser på Carola i Dalhalla på TV4+. Det är helt gudomligt bra! Jag har ju ALLTID ÄLSKA Carola. Dock att jag började med högsta volymen och efter ca 10 minuter började sänka successivt mer och mer. Nu har jag strax under mitten. 

Vid maten påpekade (klagade) jag än en gång att jag FORTFARANDE har ont i nacken - och jag vet inte ens varför. Det irriterar mig enormt mycket. Mamma försvann ett tag och kom tillbaka med Diklofenak som jag skulle ta i typ en vecka. Herre-gud.

För att summera dessa två händelser kan jag meddela att jag ALDRIG känt mig gamlare (äldre på riktig svenska). Jesus-Christ det känns inte bra. 

RÄTTNING
Jag skrev i förra inlägget att jag kunde typ 5 % av de svenska politikerna och det kan vi ju konstatera ENBART är fantasi från min sida. Jag kan de "vanliga", typ... äsch, vi räknar upp de jag kan (utan att googla). Och vi tar bara med nuvarande politiker (så Göran Persson räknas inte).

  • Fredrik Reinfeldt
  • Mona Sahlin
  • Anders Borg
  • Fredrick Federly
  • Håkan Junholdt
  • Thomas Boström (är han "nuvarande"?)
  • Carl Bildt
  • Leif Pad... (konstigt efternamn som jag INTE kan stava och knappt uttala)
  • Moud Olofsson
  • Gudrun Schyman (hon är väl inte "nuvarande"?)
  • Göran Hägglund
  • Maria Wetterstrand (efternamnet?)
  • Vad heter "skol-ministern", ni vet han diktatorn.... ehh.. Jan Björklund.
  • Jimmie Åkersson
  • Lars Ohly
Nu mår jag sjukt dåligt över min icke-kunskap inom politik och känner mig mest (bara) inkompetent. Välförtjänt antar jag. Jag vet ju herregud inte om jag fått med alla partiledarna. 

MEN om ni vill trösta er/glädja er/fall in love/njuta/do whatever så lyssna på Carolas nya platta med Elvis- och Barbra Streisand-låtar. Den är riktigt bra. 

Carola - Elvis, Barbra & Jag


Kommentarer
Postat av: Alexander

Okej, nu reder vi ut det här:



1. De heter Fredrik Federley, Håkan Juholt, Thomas Bodström, Leif Pagrotsky, Maud Olofsson och inte dina felaktiga stavningar.

2. Du är bra på annat! Man kan inte vara bäst på allt (men vissa saker får man faktiskt öva lite på! :))

3. Det finns nog ingen som kan alla partiledarna. Det finns ju hur många partier som helst! Men du fick med alla riksdagspartierna förutom ett av Mp:s språkrör (det får bli din läxa!)! Bra jobbat! stolt

4. Kul att behöva youtuba alla Carolalåtar. Askul.

2011-03-31 @ 22:34:35
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0